ქარიატის თემი - ქარიატის თემი- ქარიატის თემი - ქარიატის თემი

ისტორია

 სოფელი ქარიატის ისტორია ოფიციალურად დადასტურებული ისტორიული წყაროებით მოხსენიებულია ჯერ კიდევ ჩვ. წ. აღ-მდე I საუკუნისა და ჩვენი წ. აღ-ის I საუკუნეთა მიჯნების ცნობილი პონტოელი ბერძენი ისტორიკოსის, გეოგრაფისა და მოგზაურის სტრაბონის ნაშრომებში. ცნობილია,   რომ თანამედროვე ისტორიკოსთა დიდი ნაწილის დადასტურებული ვარაუდით მან იმოგზაურა კოლხეთში და, სავარაუდოდ, მდინარე ხოფის ხეობით შემოვიდა კოლხეთის სიღრმეში, კერძოდ დღევანდელი ქარიატის მიდამოებშიც. მოგზაურს მოეწონა მდინარის ხეობის სანახები და უწოდა ,,ქარიენტე”, რაც მათ ენაზე მშვენიერს ნიშნავს. კანონზომიერი ენობრივი ცვლილებების შედეგად სიტყვა ,,ქარიენტესგან” მივიღეთ ,,ქარიატა”.



ტოპონიმები

ა. სახელწოდებები: ნაწისქვილუ,  ნოორღალუ, ნაქობალუ.
ბ. მდინარეები: ხობი, ცივი, მუნჩია.
ც. ღელეები: ჯიბადური, ძველი ცივი.
დ. ნამოსახლარები: კუკანიაშ ნოხორ, რომანოზიშ ნოხორ, პაპაშნაოზ.
ე. ,,ნაოხვამეები”: 1. ნაოხვამუ (გამოღმა ქარიატის სასაფლაოსთან). 2. ნაეკლესუ (სალოლუოს უბანში)
ფ. ტყეები: ქვიშილ, ლესხოზ, კოზმა, მავითა, ნოქორენი, ხომლა ტყა.
გ. უბნები: საბერაიო, საქაქუთიო, საგვასალიო, საბჟალო, საძაგანიო, საღურჯიო, საჟველიო, საგურალიო, საწულაიო.

ქარიატა (ქარიატას) 1. ძალიან მაღალიმაღალი სახლიქარმიუწვდენიინეფიში ბირა-ხიოლიქარიატა გვალეფი დო ცაშა მიონჭჷყაზაყ., 1.05.1931, გვ3 -- იმათი სიმღერა-მხიარულება ძალიანმაღალ მთებსა და ცას სწვდებაგახუტოლჷ სუკიში დუცუ ქარიატაშა ონჭჷნ ფერისამუშ., ქართ.ზეპ., გვ142 -- შემოხვევია სერის თავს ქარუწვდენი სიმაღლისაქარიატაშა ეშელუამასალები. 1, გვ.381 -- მაღალ სახლში ავიდაო. 2. ტოპონსოფელი ხობის რაიონშიქარიატაში მაშორას შქას ყორშეფიაშაჸუნსქხს, 1, გვ317 -- ქარიატას (სოფელია) სიშორეზე შუაში კოშკებია დატანებულიშდრლაზ.ხაჲატა აივანიტერასი (ნმარი). 
ქარიატა (ქარიატას) 1. ძალიან მაღალიმაღალი სახლიქარმიუწვდენიინეფიში ბირა-ხიოლიქარიატა გვალეფი დო ცაშა მიონჭჷყაზაყ., 1.05.1931, გვ3 -- იმათი სიმღერა-მხიარულება ძალიანმაღალ მთებსა და ცას სწვდებაგახუტოლჷ სუკიში დუცუ ქარიატაშა ონჭჷნ ფერისამუშ., ქართ.ზეპ., გვ142 -- შემოხვევია სერის თავს ქარუწვდენი სიმაღლისაქარიატაშა ეშელუამასალები. 1, გვ.381 -- მაღალ სახლში ავიდაო. 2. ტოპონსოფელი ხობის რაიონშიქარიატაში მაშორას შქას ყორშეფიაშაჸუნსქხს, 1, გვ317 -- ქარიატას (სოფელია) სიშორეზე შუაში კოშკებია დატანებულიშდრლაზ.ხაჲატა აივანიტერასი (ნმარი).ქარიატა (ქარიატას) 1. ძალიან მაღალიმაღალი სახლიქარმიუწვდენიინეფიში ბირა-ხიოლიქარიატა გვალეფი დო ცაშა მიონჭჷყაზაყ., 1.05.1931, გვ3 -- იმათი სიმღერა-მხიარულება ძალიანმაღალ მთებსა და ცას სწვდებაგახუტოლჷ სუკიში დუცუ ქარიატაშა ონჭჷნ ფერისამუშ., ქართ.ზეპ., გვ142 -- შემოხვევია სერის თავს ქარუწვდენი სიმაღლისაქარიატაშა ეშელუამასალები. 1, გვ.381 -- მაღალ სახლში ავიდაო. 2. ტოპონსოფელი ხობის რაიონშიქარიატაში მაშორას შქას ყორშეფიაშაჸუნსქხს, 1, გვ317 -- ქარიატას (სოფელია) სიშორეზე შუაში კოშკებია დატანებულიშდრლაზ.ხაჲატა აივანიტერასი (ნმარი).


      სოფლის რელიგიური დღესასწაულები

  ადგილობრივ უხუცესთა ინფორმაციით ქარიატა იყო ერთ-ერთი უბატონო სოფელი. იმის გამო, რომ აქ იყო წმინდა გიორგის ეკლესია, აქაურებს მოიხსენიებდნენ, როგორც წმინდა გიორგის ყმებს. 
  ძველი ტრადიცია, ამ შემთხვევაში რელიგიური დღესასწაული, წლების განმავლობაში, XX  საუკუნის საქართველოს პოლიტიკური წყობიდან გამომდინარე, მივიწყებული იყო. სოფელს არც ეკლესია ჰქონდა, რადგან ის ავბედით 1937 წელს დაშალეს. ამით საყრდენი გამოეცალა გიორგობის დღესასწაულის აღნიშვნის ტრადიციას. მისი რეაბილიტაცია მოხდა 2005 წლიდან მას შემდეგ, რაც სოფელში ისევ გაიხსნა წმინდა გიორგის სამლოცველო. ამ პერიოდიდან წელიწადში ორჯერ _ 23 ნოემბერსა და 6 მაისს, ორივე გიორგობისას, ფართოდ აღნიშნავენ ამ დღესასწაულს და მას ადგილობრივების გარდა სტუმრობს ხობის სხვადასხვა სოფლებისა და ფოთის მრევლი.


 სოფელ ქარიატაში ყველაზე გავრცელებული გვარებია: ბჟალავა, ქაქუთია, გვასალია, ბერაია, ძაგანია, ბერიშვილი, ჟველია, ტყებუჩავა, ლოლუა, გურალია, ტაბაღუა.